Vistas de página en total

lunes, 20 de julio de 2015

Mitja volta i cap enrere: ADÈU


Avui ha estat el meu darrer dia oficial de feina. He constatat que tinc una vida laboral de més de 42 anys de cotització a la Seguretat Social. Ha arribat l’hora de la jubilació, allò que abans es coneixia popularment  com “el retiro”. Imagino que podria haver seguit fent feina en allò que ha estat la meva ocupació durant els darrers 15 anys: la política institucional. Però he decidit encetar una etapa vital nova, amb referències noves i ocupacions personals noves. Són nous temps polítics que necessiten de gent nova, sense tutories i amb tot el dret a equivocar-se.

Recuperaré el meu vell ofici d’escriure en la vessant d’observació periodística (hi he dedicat un quart de segle) a la qual hi afegiré la novel·lera, de pràctica més recent. Desprès de “La panda de los dedos de oro”, que acaba de complir el seu primer aniversari, ja faig feina en un altre projecte:  una trama fosca – amb pinzellades eròtiques, marca de la casa – que es desenvolupa en la Palma del segle XVII, un còctel d’història-ficció. També tinc projectes de biografies obertes en canal de gent de Mallorca que ha viscut vides insòlites en la més gran discreció.

Seguiré amb el meu blog (www.jordibayona.com) però abandonaré la crònica política dels darrers anys. El convertiré en un calaix de sastre: crítica de series de TV (ja n’he posades dues), suggerències de restaurants bons i econòmics, propostes de llibres que m’han agradat i tota una miscel·lània sortida del meu bloc de notes.

Per tant, amagueu les criatures: circularà pel carrer un altra desenfeinat amb ganes de veure coses, analitzar-les amb esperit crític i contar-les a qui les vulgui escoltar. Tota una tabarra. Això sí, amb el distanciament que  dona el rodatge i desprès d'haver llençat el rellotge-despertador a la mar.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.