Vistas de página en total

jueves, 19 de noviembre de 2015

O no era broma això de la consulta popular sobre el Born de Palma?

La regidora del ram, davant una terrassa del Born de Palma

Si l’ajuntament de Palma ha de convocar una consulta ciutadana per decidir el futur d’un parell de terrasses – Quatre? Cinc? – en el passeig del Born, em demano què convocarà per decidir el que s’ha de fer amb els 380 milions d’euros de pressupost per a les millores socials, sanitàries, laborals, urbanístiques, educatives i turístiques de Ciutat.

 Ja no parlem dels detalls d’organització de la consulta que, pel que he sentit, resulten còmics o dramàtics, segons es miri.

Em sap greu dir que hem tardat molt poc en destapar el bluf de la “participació de saló” d’allò que ara s’anomena la “nova política”.  Per ventura això de governar els hi provoca erupcions en el seu delicat cutis moral... i ho comprenc, no sempre és fàcil prendre decisions, s'ha de tenir un cert coratge. El poder, ho haurien de saber, té un fort component de solitud.

El problema és que Palma necessita que algú la governi, a poder ser des de l’esquerra i, per suposat, amb la major Participació (amb majúscula).

miércoles, 11 de noviembre de 2015

Caso Catalunya: locos con bombas en los bolsillos

No puedo recordar el nombre del escritor alemán que el 1 de setiembre de 1939 dejó anotado en su diario algo así como: “Esta mañana tenemos noticia de que el ejército alemán ha invadido Polonia. Ya me informaré con más extensión por la tarde porque ahora debo ir a la piscina”.

Siempre me ha fascinado la poca visión del ser civilizado para evaluar la envergadura de los grandes acontecimientos históricos al mismo tiempo que se están produciendo. No sé si es cierto que, cuando los “sans culotte” se dirigieron a las puertas de Versalles, María Antonieta dijo lo de “si el pueblo pide pan, dadle pasteles" y se fue tan campante. La guillotinaron al día siguiente.

De ser verídico definiría esa incapacidad tan moderna para otorgar, al inicio de los hechos, el auténtico alcance de la tragedia que se avecina.



Me temo que el caso catalán va a ser uno de ellos, pero con la idiota peculiaridad que tanto  Rajoy como  Mas, con sus respectivas huestes se creen Napoleones y que en este conflicto serán aclamados por sus pueblos. Ambos se han vuelto locos y no saben que llevan granadas en el bolsillo sin palanca de seguridad.